Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.12.2018 09:52 - ЗА ФИЛМОВИЯ КОНВЕЙР ХОЛИВУД...
Автор: djani Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1751 Коментари: 2 Гласове:
7

Последна промяна: 04.06.2019 23:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                ЗА ФИЛМОВИЯ КОНВЕЙР ХОЛИВУД...

                      image

Заради него останаха в миналото  почти всички европейски киностудии. Да не говорим за тези от Източна Европа – ДЕФА, Барандов, или нашата Боянафилм. Всъщност последната е възкръснала за нов живот.  България е вече филиала на Холивууд в Източна Европа според едно от водещите списания за филмови професионалисти в света Definition Magazine. Тя предлага съчетание от модерни съоръжения на ниски цени, много добре подготвен екип и доказани възможности за създаване на високобюджетни холивудски филми, според специализирано списание. Но, дали високобюджетни означават и високохудожествени? Защото днес съдбата на един филм се решава от банкери, политици, модисти, монтажисти, компютърни аниматори и юристи, а у тях липсва оная творческа лудост, която е присъща за истинските творци на изкуството. Така всеки може да се превърне в творец, освен ако професионалистите се намесят и успеят да отстранят брака и направят добър филм. Защото единствената им грижа е снижението на разходите и причана за походът им за улов на евтини професионалисти от Изтока.

Обикноено филмовите мениджъри са антипатични на околните. За това са и истеричните крясъци постфактум на актрисите от движението „Me too”. Но те правят всичко възможно за да станат симпатични. И тогава, въпреки присъщия си  нарцисизъм и инфантилизъм, те проектират на екрана  тази собствена  представа за себе си, която несъмнено предизвиква симпатията на публиката. Разбира се ще бъдат призраци, но призраци симпатични и добри. Качества които им липсват в реалния живот, изпъстрен със скандали. Но нали така правят всичките, така наречени творци, някои от които са абсолютни задници в личния си живот. В крайна сметка и такива хора трябва да притежават някаква дарба, която да даде наслада за околните, да извлекат поука, да получат по-вярна и задълбочена представа за живота.

Но, в киното може да се постигне много и без наличиета на дарба, стига зад гърба ти да е този с дебелия портфейл. А той може да стане герой просто като се възползва от могъщата и всеобхватна магия на екрана. Което не означава, че при капчица талант филмът ща стане по-добър. Вече много романисти, начело с Дан Браун пишат книги, почти готови филмови сценарии, в които действието се развива в най – забележителните и съблазнителни туристически дестинации  по света, неприкрито съдържащи „продуктово позициониране”. За това и такива филми са щедро спонсорирани от заинтересованите.

Това което става, едва ли се различава от повечето човешки дейности, при които важи правилото на моркова и тоягата. Участващите в този бизнес действително мърсуват като луди, вършат какви ли не измами и използват секса като разменна монета. Но, само те ли го правят? Продуценти, сценаристи, режисьори и артисти са хора, които все пак се борят да си изкярат хляба. Цял живот се учат на занаят и работят като луди без почивка и са абсолтно всеотдайни. За създаването на добър филм се изисква талант, дори гениален талант. Цялата тази армия от актьори и актриси е пехотата в този особен бизнес. Тях ги убиват от бачкане и често не могат да се докопат до кокала на главната роля само с малко мърсуване, неизбежно в тази професия. Трябва да бъдат завършени професионалисти и да владеят занаята си до съвършенство. Естествено в този бизнес има достатъчно некадърници, готови да вкарат в игра гаджето си и да съсипят филм, струващ милиони. Те обаче не се задържат и течението ги завлича към дъното. Тогава презрението на зрителя се прехвърля върху режисьорите и продуцентите, макар че в бранша по-трудна професия от режисьорската няма. Но и продуцента следва да е артист в професията си. За да направи филм, често се налага да целува поне десет задника за да осигури финансирането му. Да целува задниците и влюбено да гука на бебчета актьори, режисьори и финансисти. А след това да се правърне в мама и татко на куп щантави и своенравни звезди, които мърсуват, пиянстват и се тъпчат с наркотици  и изпадат в творческа депресия. Също и да ги варди да не се изпотрепят помежду си в нарцистичното им високомерие и грандомания. Именно продуцентът е този, който им сменя памперсите и накрая сам замирисва на специфичната за бранша смрад.

Но, всичко това остава зад кадър и ние сме свидетели на поредния бляскав филмов хит, който поставя в килера и най-гениалния роман, послужил за негов сценарий.

 

PS: И както казват - Chercher la femme, защото съпругата е причина да напиша този пост, ровейки се в купчините и от години събрани стари и по нови списания „Филмови новини”, Киноизкуство, Кино и  т.н.

 

СВЕТОСЛАВ  АТАДЖАНОВ

Djani.blog.bg

 




Гласувай:
8


Вълнообразно


1. wonder - Хомофобията и там е повсеместна. А ...
18.12.2018 10:13
Хомофобията и там е повсеместна. А груповия монопол замърси 7-мото изкуство, лишавайки го от свежи идеи с лесно финансиране.
Като гранде киноман ми се иска да забравя някои филми от 90-те, за да ги гледам отново с кеффф. ;)))

"Вече много романисти, начело с Дан Браун пишат книги, почти готови филмови сценарии, в които действието се развива в най – забележителните и съблазнителни туристически дестинации по света, неприкрито съдържащи „продуктово позициониране”. За това и такива филми са щедро спонсорирани от заинтересованите."
Рекламата на дестинация не е най-големия проблем. Има хора, които пътешестват чрез филмите.
Проблемът е в свръхпроизводството в стил "конфекция", в прекаляването с техно ефектите и аниме-то, в липсата на свежи идеи и вдъхновяваща енергия, в пълното фиаско относно културните послания и мн. др.
цитирай
2. djani - Напълно си права, Дела...
18.12.2018 12:49
wonder написа:
Хомофобията и там е повсеместна. А груповия монопол замърси 7-мото изкуство, лишавайки го от свежи идеи с лесно финансиране.
Като гранде киноман ми се иска да забравя някои филми от 90-те, за да ги гледам отново с кеффф. ;)))

"Вече много романисти, начело с Дан Браун пишат книги, почти готови филмови сценарии, в които действието се развива в най – забележителните и съблазнителни туристически дестинации по света, неприкрито съдържащи „продуктово позициониране”. За това и такива филми са щедро спонсорирани от заинтересованите."
Рекламата на дестинация не е най-големия проблем. Има хора, които пътешестват чрез филмите.
Проблемът е в свръхпроизводството в стил "конфекция", в прекаляването с техно ефектите и аниме-то, в липсата на свежи идеи и вдъхновяваща енергия, в пълното фиаско относно културните послания и мн. др.


Просто се изкуших, на база огромната информация за столицата на греха, правещи се на праведници и съдници на света, да покажа памперсите зад бляскавата им фасада...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: djani
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3245208
Постинги: 927
Коментари: 3370
Гласове: 4679
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031